Tým skôr teraz, keď sme boli ospravedlnení jeho krvou, budeme skrze neho zachránení pred hnevom. Ak sme smrťou jeho Syna boli zmierení s Bohom, keď sme boli ešte nepriateľmi, tým skôr budeme zachránení jeho životom po tom, keď sme boli zmierení. A nielen to, ale aj Bohom sa chválime skrze nášho Pána Ježiša Krista, skrze ktorého sme teraz dostali zmierenie. (Rim.5:9-11)
Od čoho potrebujeme byť zachránení? Verš 9 to hovorí jasne: od Božieho hnevu. "Keďže sme teraz ospravedlnení jeho krvou, tým skôr budeme skrze neho zachránení pred Božím hnevom." (Rim.5:9) Ale je to tá najvyššia, najlepšia, najplnšia a najuspokojivejšia cena evanjelia?
Nie. 10. verš hovorí: "Tým skôr budeme zachránení jeho životom, keď sme boli zmierení." Potom to verš 11 dotiahne ku konečnému cieľu evanjelia: „...a nielen to, ale aj Bohom sa chválime ...“
Toto je konečné a najvyššie dobro zvesti evanjelia. Po tomto už nie je žiadne ďalšie "tým skôr". Je tu len Pavlovo konštatovanie, ako sme sa k tomu bodu dostali: "skrze nášho Pána Ježiša Krista, skrze ktorého sme teraz dostali zmierenie". Vyvrcholením evanjelia je "radujeme sa v Bohu". Najvyšším, najplnším, najhlbším a najsladším dobrom evanjelia je sám Boh, z ktorého sa teší jeho vykúpený ľud.
Boh v Kristovi bol cenou (Rim.5:6 - 8) a Boh v Kristovi sa stal odmenou (Rim.5:11).
Evanjelium je dobrá správa o tom, že Boh pre nás kúpil v Kristovi večnú radosť v Bohu.


